Den som spar han har till slut inga pengar kvar


Måndag innebär frukostmys med Therese, Lotta och Idun. Dessutom var Tobbe med denna gången. Full rulle med andra ord, men det är ju så härligt. Bra för Bonnie också att få träffa på lite mindre barn som är lit stojiga så hon blir bekväm med den miljö också. Det kan inte bara vara jag och Bonnie hela dagarna. En rätt bra dag hittills tycker jag allt.

Låg och funderade på pengar igår (därav rubriken) men kom inte ihåg vad jag tänkte på. Vet att jag tänkte på "Postkodmiljonären" och när de åker hem till folk och jag tycker att det är så beklämmande. Jag vet inte varför, men jag får en olustig känsla när jag ser alla dessa människor som vinner en massa pengar. Jag tycker det är lite sorgligt, som om vissa har gått och väntat hela livet på detta, att vinna pengar. Jag tycker inte om att drömma eller tänka tanken "om jag vinner en massa pengar ska jag göra....och köpa.....". Då känns det som om man kan glömma av att leva med det man har och vara nöjd med det. Ibland känner jag mig som en liten kommunist. Alla människor bör ha lika mycket pengar, samtidigt som jag hatar skatter, inte alla skatter utan t ex förmögenhetsskatt. Många tankar som är helt oresonliga och talar emot varandra. Men det förklarar rätt mycket om hur jag är som person. Jag befinner mig i mellanmjölkens land och tycker allt borde vara lagom...fast ändå inte. Ja, ni märker ju. Jag är en person som inte kan ta ställning till någonting.

Idag fyller finaste Caroline år, grattis till min goa vän.

Kommentarer
Postat av: Madde

hmmm... tänker nog ganska lika där faktiskt... fast jag tänker OFTA (för ofta) "om jag skulle vinna...blablablabla", tyvärr! det värsta är att jag vet preciiiiis vad jag skulle göra med alla pengar... haha, tragiskt egentligen... man har ju det bra ändå!

2010-12-07 @ 11:18:56
URL: http://madelajjn.blogg.se/
Postat av: Madde

förresten, såg ett sjukt fint barnrum hos en duktig inredningsbloggare, lite inspiration till er tänkte jag ;)



http://rustaupp.blogg.se/2010/december/prickigt-med-rott-och-rosa.html?_tmp=9ab266bbd54d874d0535b1b50048a0c3dab4e8b6

2010-12-07 @ 11:19:39
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0