Låt maten tysta mun




Härom dagen lät jag Bonnie leka lite med maten. Ja, jag vet. Man får absolut inte leka med maten, men jag tänker jo, det får man visst. Om mamma säger att det är okej då är det okej. Jag ville se hur hon reagerade när hon fick skålen framför sig. Hon började genast gräva och sen stoppade hon händerna i munnen. Mycket klok den lilla damen. Varför får man inte prata och stoja vid matbordet? Varför ska det vara så himla allvarligt när det gäller mat? Det ska väl vara kul att sitta och äta, prata och umgås. Givetvis kommer Bonnie få lära sig bordsskick, men än så länge måste hon få undersöka så mycket som möjligt. Herregud, hon upplever ju allt för första gången. Verkligen allting! Undersök på för sjutton lilla vän.

Kommentarer
Postat av: Madde

tur att hon hade på sig sin nya fina haklapp ;)

2011-02-04 @ 18:04:59
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0