Musik i mina öron


Sitter just nu och lyssnar på Håkan och jävlar i min låda vad bra han är. Hans texter är ju helt fenomenala. Nu är jag riktigt glad för att jag ska se honom live. Tittade även på Skavlan förut och där uppträdda Me and my army med en fantastisk låt. Kleerup i all ära men musik kan han. Jag saknar musik i mitt liv. När jag var yngre levde jag för musik. Det var lite speciella band som jag lyssnade på. Definitivt 50 spänn skivorna gick varma hemma, likaså Cirkus miramar och självklart Dia psalma. Sen vet jag inte vad som hände, men jag slutade lyssna på musik. Musik som var en så stor del av mitt liv och nu existerar det knappt. Trist utveckling.

När jag ändå berättar om min ungdom kan jag berätta att min stora dröm var (är) att jobba med radio. Jag var på väg in i branschen för många många år sen, men arbetsförmedlingen satte stopp för det. Nice. Jag var en riktig radioidiot, jag lyssnade på radio jämt. När jag säger radio menar jag givetvis SR. Konstigt hur det blev egentligen.

Jag minns en dag på gymnasiet då en tjej i klassen (jag läste media) kom fram till mig och sa att hon trodde på mig, att jag var en av de få i klassen som verkligen skulle bli nåt. Jag blir lite ledsen när jag tänker på det. Hur fel allting blev. Istället har jag lagt 10 år av mitt liv inom en bransch jag kände från början var helt fel för mig. Men vad fan! Det är väl inte för sent än va?! Jag ska inte ge upp mina drömmar. Radio är inte längre en dröm, men det finns en annan som alltid har funnits.

Kommentarer
Postat av: mafur

det är aldrig för sent jejo!

2011-02-20 @ 13:51:20
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0