Lite ditten och lite datten


Så var det helg igen. Är det inte underbart så säg? Jag har en sovande Bonnie bredvid mig och en Johan som är på Labacken och hämtar ved. Igår var jag och Madde i Jönköping och hälsade på Åsa och vilka vårkänslor man fick. Trots att det var minusgrader så kändes det ändå som att nu är det nära, snart så är snön borta och jag kan ta fram cykeln. Fast med våren kommer ju också skolstarten. Usch, vill verkligen inte. Men det är bara att köra på, jag får ju gå hemma hela sommaren igen.
Härom natten var det fullmåne och herregud vad konstigt hela familjen sov. Jag tror stenhårt på att det hade med fullmånen att göra, Johan tycker jag är löjlig. Men jag drömde jättekonstigt och Bonnie vaknade flera gånger som hon aldrig brukar göra. Fullmåne ger otäcka och konstiga nätter, det är ju då varulvarna kommer fram. Jag kommer lära Bonnie så mycket nyttigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0