Vill du se en stjärna? Se på mig!


Alexandra Rapaport måste väl ändå vara Sveriges bästa kvinnliga skådis? Kollade på "Drottningoffret" på Svt (ja, ibland händer det faktiskt att jag tittar på de kanalerna) och det var en riktig bra serie. En annan bra serie som jag kollar på just nu är "Tusenbröder". Herregud säger jag bara, jag har sett den förut och nu försökte jag få med Johan att titta på den. Han fixade två avsnitt sen klarade han inte mer, han blev så förbannad och illa berörd så han la ner det. Den är väldigt verklighetstrogen men det är det som gör den så sjukt bra. En annan sak när det gäller svenska serier och filmer som jag har funderat på är varför den upprörda mannen eller kvinnan som står och skriker alltid dreglar. Spottet flyger åt alla håll och blir till slut hängandes på hakan. Är inte detta lite överdrivet? Jag har faktiskt varit minst lika förbannad och uppgiven som vissa av dessa karaktärerna, men inte fan börjar jag dregla för det. Ibland tror jag svenska produktioner vill att allt ska vara så äkta som möjligt så det bara blir överspelat och ogenomtänkt. Nej, skärpning på den punkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0