Torsdag


Natten har väl varit så där. Bonnie började krångla redan vid midnatt och vid halv två skulle hon ha mat. Sen ville hon inte somna om efter andra matningen vid sju. Resultatet? En trött Jenny, men en pigg Bonnie.
En sak slog mig tidigare och det är att jag har fått dödsångest. Ännu en svit efter att ha fått barn antar jag. Skulle helst vilja låsa in hela familjen och isolera oss från verkligheten, för att skydda oss. Men det går ju inte, det förstår ju till och med jag. Ibland tänker man (jag) så mycket dumt. Jag kan ju inte sluta leva för att jag fått barn. Oroa mig kommer jag nog göra resten av mitt liv, men så länge det inte begränsar mig i min vardag kommer jag fortsätta. Det brukar ju vara en fråga när man svarar på enkäter om olika saker, t ex alkoholkonsumtion, eller annat beroende. Om det begränsar en i ens vardag. Vänta nu, vad är det för konstiga enkäter jag har fyllt i? Säkert från skolan. Ja, skolan är det nog. Eller sådana där tester som man kan göra på nätet. Jag gillar tester. Högskoleprovet är ju hur roligt som helst att göra på nätet. Mitt problem är att vid sådana tester så är jag så nyfiken på vilket resultat jag får, så jag skyndar mig och slarvar och läser då inte frågorna helt. Det tappar ju lite av poängen kan jag ju tycka. Men jag är ju så nyfiken av mig. Har jag nämnt att jag ville bli journalist när jag var yngre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0