Vi är barn av vår tid


Ännu mera snö idag, det var väl mysigt. Skönt med lite vitt som lyser upp den grå vardagen. Eller? Igår var vi och köpte en ny bilbarnstol till Bonnie. Tycker det där är så himla svårt, man vill ju bara ha det bästa för sitt barn. Men vad är det bästa och vem bestämmer det? Men en stol blev det i alla fall. Och en ny brevlåda eftersom några ungar (förmodligen) roat sig med att spränga sönder vår på nyår. Men orkar inte bli arg och irriterad över det. Det måste ha varit en jävla smäll och de måste ha haft hur kul som helst. Man har ju själv varit barn en gång, dock har jag aldrig smällt sönder brevlådor är ju uppvuxen i lägenhetsområde.
Funderar på det här med barnmat. Måste man göra egen? Klart jag fattar att man inte måste, men jag känner mig som en lat mamma när jag handlar burkmat. Jag gör egen mat också ibland, men den äter hon inte. Det är kräkäckligt enligt Bonnie. Åter igen så vill man ju bara sitt barns bästa och i det här läget vet jag inte vad som är bäst. Jag tror inte det är något fel i att bara ge burkmat näringsmässigt sätt utan det är mer det dåliga samvetet. Apropå dåligt samvete, nu ska jag lägga mig i sängen och vila lite.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tobbe fick mest burkmat, han har inte tagit nån skada av det!

Äter hon så ge henne det! Bättre att hon äter maten än spottar ut den. Testa me din mat emellanåt, hon kommer nappa nångång.

Tänk inte på vad andra tycker och tänker, det är ditt barn, du vet bäst!

2011-01-04 @ 19:45:51
Postat av: thkl

Klart du ska ge burkmat och lägga "lagamat"tiden på den underbaraste lilla tös i världen istället.

2011-01-04 @ 20:35:33
Postat av: Annelie

Bättre att hon äter burkmat än ingen mat alls... Maten är antagligen den näringsrikaste "snabbmaten" hon kommer äta under sitt liv ;)



Kul med brevlådan förresten, hände oss också för ett par årsedan.. inte kul

2011-01-05 @ 12:46:44
URL: http://babbelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0